Vis ansvar – bli fadder i SOS-barnebyer

Fagforbundet har egen barneby i Angola. Vi gjør ting på en litt annen måte. I stede for å være en rein barneby så er det mer et ressurssenter for familier som trenger hjelp. (Foto: Fagforbundet Oslo)

Bli bidragsyter til Fagforbundets barneby.

10.05.2024 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 10.05.2024

Fagforbundet har hatt et tett samarbeid med SOS-barnebyer i mange år og har sin helt egen barneby i Angola som fagforeninger, klubber, medlemmer og tillitsvalgte støtter jevnlig. Lasse Kristiansen er Barnebyansvarlig i Fagforbundet Oslo.

Gjør en forskjell

- Det er en selvfølge at et medlem i Fagforbundet er bidragsyter i vår egen barneby i Angola. Jeg har vært med siden starten i 2005, og jeg har vervet mange fagforeningsmedlemmer. Jeg gir et lite beløp i måneden som jeg vet kommer frem til rett sted. Selv ble jeg vervet på Landsmøte i 2005 hvor vi vedtok å starte arbeidet med barnebyen vår i Angola. Gjør en forskjell og bli fast bidragsyter i barnebyen vår i Angola i dag. Ved siden av vår egen barneby, kan du også donere til barn i Gaza og andre krigssoner, oppfordrer Lasse Kristiansen

Fagforbundets SOS-barneby i Angola

Fagforbundets SOS-barneby i Huambo i Angola gir barn og unge en trygg oppvekst og håp om en bedre framtid. De trenger flere givere! For 100 kroner eller mer bidrar du til en god framtid for mer enn 2000 barn og unge i Angola.

Det er medlemmer, tillitsvalgte og ansatte i Fagforbundet som finansierer barnebyen. Det er omkring 5000 bidragsytere.

Bli med på å støtte Fagforbundets SOS-barneby i Huambo i Angola.

Slik jobber SOS-barnebyer i Gaza

SOS-barnebyer i Palestina og Israel har i fellesskap utarbeidet en nødhjelpsplan. Målet er å sikre mat, vann og husly, omsorg og beskyttelse, skolegang og tilgang til fysisk og psykisk helsehjelp til tusenvis av barn og familier rammet av krigen og konflikten i Gaza, Israel og på Vestbredden.

Bli med å hjelpe barna i Gaza.

Slik jobber SOS-barnebyer i andre krigsområder

SOS-barnebyers førsteprioritet er å gi barn omsorg og beskyttelse. SOS-barnebyer i nærområdet deler ut mat, vann, klær og andre nødvendige basisvarer. De gir psykologisk støtte og hjelper barna med å bearbeide traumatiske opplevelser.

Her kan du støtte SOS-barnebyers katastrofefond.

Her kan du støtte  barn og unge i Ukraina og nabolandene.