Fagforbundet øker blant unge!

I april så økte forbundet med flere unge enn på 13 år!

13.05.2024 av Alexander Liane
Sist oppdatert: 13.05.2024

Hele 39 prosent av den totale medlemsøkningen var medlemmer under 30 år.

Det er utrolig flott å se at flere unge ser viktigheten av å organisere seg, og at de velger Fagforbundet som sitt forbund. Det sier noe om hvor gode vi er til å profilere oss, og ikke minst sier det noe om hvor synlige vi er på arbeidsplassene. Det at vi har trygge og godt skolerte tillitsvalgte på nesten alle arbeidsplasser der vi har medlemmer, er en utrolig styrke for oss.

Her mener jeg vi ser viktigheten av ungdomsarbeidet. Vi må jobbe kontinuerlig for å øke synligheten vår, og ikke minst for å gjøre fagforeninger forståelig. Man må kjenne seg igjen i organisasjonen. Det at vi har ungdomstillitsvalgte på hvert nivå spiller en enorm rolle i det arbeidet. For at forbundet skal kunne vokse seg sterkere, og for at vi skal få styrket tariffmakt så er vi avhengig av å få nye medlemmer, og spesielt de unge.

Så begynner jobben med å engasjere disse nye medlemmene. De skal bli kontaktet, de skal få et tilbud fra oss, og de skal føle seg sett. Klarer vi å få de engasjert tidlig, så har vi sikret oss fremtidige klubbledere, fagforeningsledere og kanskje til og med en ny fremtidig forbundsleder?

Dette er gode nyheter for hele forbundet.

Sammen er vi sterkere!