Tariffavtale på plass på Oslo Tannlegesenter

Quainat Ahmed og plasstillitsvalgt Sissel Lesund ved Oslo Tannlegesenter og leder Preben Torbjørnsen ved Fagforbundet Helse, Sosial og Velferd Oslo feirer ny tariffavtale med kake på pauserommet. (Foto: Martin Halsos)

Tariffavtalen har virkning fra 1. mai 2024.

15.05.2024 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 15.05.2024

Fagforbundets viktigste jobb er å sørge for medlemmenes lønns- og arbeidsvilkår. Fagforbundet Helse, Sosial og Velferd Oslo har inngått en tariffavtale for medlemmene på Oslo Tannlegesenter. Med en tariffavtale får medlemmene blant annet medbestemmelse på arbeidsplassen og en nedre grense for lønn.

Tariffavtale er viktig for lønn og vilkår

- Jeg er glad for å ha fått tariffavtalen på plass, etter to års jobb. Det er viktig med tanke på medlemmenes lønn, pensjon og ferie. Jeg takker Oslo Tannlegesenter for å komme oss i møte. Det er mønsteravtalen mellom Fagforbundet og Den norske tannlegeforening for tannhelsesekretærer og assistenter som nå blir gjeldende framover for medlemmene våre, sier Sissel Lesund som er tannlegeassistent og plasstillitsvalgt på Oslo Tannlegesenter.

- Med en tariffavtale på plass får du enda flere rettigheter som er framforhandlet for deg som arbeidstaker. Og gjennom partssamarbeidet får du også større mulighet til å påvirke din arbeidshverdag, avslutter hun.

Om Oslo Tannlegesenter

Oslo Tannlegesenter er en av Norges største tannklinikker. Det er en del av den skandinaviske kjeden Orbdent AS, som i 2020 fikk statens mangfoldspris for fremragende bruk av innvandreres kompetanse i arbeidslivet.