Start i lønnsforhandlingene på sykehusene

Forhandlingene mellom arbeidsgiverorganisasjonen Spekter og Fagforbundet er i gang i Spekters lokaler på Majorstua. (Foto: Fagforbundet)

Onsdag 15. mai, startet forhandlingene i den såkalte A2-delen i Spekter helse. Det handler om lønn.

15.05.2024 av Informasjonsavdelingen
Sist oppdatert: 16.05.2024

Forhandlingsleder for Fagforbundet, Helene Skeibrok, er tydelig i kravet:

– Det er viktig å løfte hele laget, og sikre at medlemmene våre får en reallønnsvekst.

LO-forbundene som er med i forhandlingene er Fagforbundet, El & IT forbundet, Fellesorganisasjonen og Creo. i tillegg forhandler YS med Delta og Parat.

Forhandles for ansatte i sykehus

Avtalen for spesialisthelsetjenesten gjelder ansatte i sykehus, som ambulansepersonell, helsefagarbeidere, sykepleiere, hjelpepleiere, portører, helsesekretærer, driftsoperatører, ikt-ansatte, kontor- og administrasjonsmedarbeidere, håndverkere og renholdere.

Aktuelt lesestoff

Enighet i A-delsforhandlingene med Spekter (10.2.2024)

I mål med sosiale bestemmelser i sykehusene (2.5.2024)