Ferdig oppgjør i 2Care Hjemmetjenester AS

Forhandlingstutvalget i 2Care hjemmetjenester AS fra venstre: Forhandlingsleder Lasse Kristiansen, Haroon Kaaki og Susanne Ortner, begge er plasstillitsvalgt i 2Care Hjemmestjenester AS. (Foto: Fagforbundet Oslo)

Partene ble enig 14. mai.

15.05.2024 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 15.05.2024

Den 14. mai 2024 ble det gjennomført forhandlinger mellom 2Care Hjemmetjenester AS og Fagforbundet. Til stede fra Fagforbundet var Susanne Ortner og Haroon Mohammad Kaaki, begge plasstillitsvalgte ved 2Care Hjemmetjenester AS. Lasse Kristiansen var forhandlingsleder.

Kraftig forbedring av minstelønnssatsene

- Jeg er veldig fornøyd med årets forhandlinger. Vi fikk til en kraftig forbedring av minstelønnssatsene. Det gjør at lønnsulikhetene utjevnes og at de som tjener minst med lang ansiennitet får mest. Jeg er også fornøyd med at vi fikk inn livsfasepolitikk, som gjør at folk kan stå lenger i stillingen. Og at medlemmene kan få høyere lønn ved å være med på kompetansehevende tiltak, sier Susanne Ortner, plasstillitsvalgt i 2Care hjemmetjenester AS.

Felles kronetillegg

Alle får et felles kronetillegg. For en full stilling er det 16634 kroner. Beløpet inkluderer alle sentrale tillegg og gis forholdsmessig etter stillingsbrøk. Med virkning fra 1. april.