Turnuskurs

Istilalle

Leder i Fagforbundet Ringerike kom innom med is til alle deltagere (Foto: Liv Jane Tømte)

Fagforbundet Buskerud gjennomførte grunnleggende turnuskurs 21. 22. og 23. mai på Benterudstua, Hønefoss. Det var 24 flott tillitsvalgte fra flere fagforeninger som deltok disse dagene. Fagforeningsleder Bente Braathen i Fagforbundet Ringerike kom innom med is til alle siste dag. Det smakte godt i sommervarmen.

23.05.2024 av Astrid Isene
Sist oppdatert: 23.05.2024

Fagforbundet Buskerud avholdt turnuskurs for tillitsvalgte som skal godkjenne turnuser og arbeidsplaner på sin arbeidsplass.

Kurset gir en grunnleggende innføring i regelverket rundt turnusplanlegging og arbeidstidsordninger.

Veileder på kurset var Bente Stokker Knutsen rådgiver fra kompetansesenteret og turnusveiledere Liv Jane Tøfte.

Innhold i trunuskkurset:

• Hensikt og metode
  • Samarbeid og Medbestemmelse
  • Arbeidsmiljølovens bestemmelser
  • Protokoller og oppsigelse av turnus
  • Døgnrytmeplan
  • Bemanningsplan
  • Turnusplan
  • Fritid i forbindelse med helg og høytid
  • Fleksible arbeidstidsordninger