Kom, kom, kom! Møt opp på demo mot privatisering 29. mai

Fanene til Fagforbundet Pleie og omsorg Oslo, Fagforbundet Teater og Scene, Fagforbundet Oslo og Fagforbundet Teknisk forening Oslo. (Foto: Fagforbundet Oslo)

Det er nå det gjelder! Møt opp med faner 29. mai, kl. 16.00, i borggården ved Oslo rådhus.

24.05.2024 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 30.05.2024

Høyrebyrådet i Oslo har vedtatt å konkurranseutsette fire kommunale sykehjem. Sykehjemmene som rammes er Uranienborghjemmet, Bjølsenhjemmet, Kantarellenhjemmet og Abildsøhjemmet.

Si nei til privatisering! Si nei til dårligere lønn og pensjon! Vi oppfordrer alle medlemmer og fagforeninger til å være med på markeringa. Møt opp med faner og flagg.

Er du medlem som sitter i en annen del av landet, eller ikke kan møte opp. Gi oss en tommel opp i facebookarrangementet vårt!

Privatisering betyr dårligere lønn og vilkår

- Det betyr at flere hundre av våre medlemmer og arbeidskollegaer vil få en dårligere lønnsutvikling og en betydelig dårligere pensjonsordning. Byrådet kaller dette valgfrihet, men våre medlemmer kan ikke velge. Beboerne på sykehjemmene kan ikke velge. De eneste som kan velge er byrådet, sier Siri Follerås, leder for fagforbundet Pleie og Omsorg Oslo.

- Privatisering er feil medisin i en sektor som i 2030 vil mangle 46 000 helsearbeidere (Kilde: SSB). Pleie og omsorgssektoren trenger trygge, stabile arbeidsforhold, god lønn og pensjon og kompetanseutvikling. Dette må til for å rekruttere nok helsearbeidere og for at ungdommen vår skal velge et yrkesliv i pleie og omsorgssektoren, forsetter hun.

Støtt våre arbeidskollegaer og møt opp i borggården ved Oslo rådhus onsdag 29. mai kl. 16.00. Ta med faner og flagg, oppfordrer Siri Follerås.

Her finner du arragementet på Facebook.