Ep. 7: Livet som sommervikar: Blir tatt tida av på do og overvåkes av sjefen

Vaktbikkjene i LOs sommerpatrulje, i midten ungdomsrådgiver i LO, Sindre Hornnes. (Foto: LO)

Hvordan er livet som sommervikar? Selv om de fleste arbeidsgivere har alt på stell, opplever fortsatt mange unge ulovlig overvåkning, ikke betalt opplæring og andre ting de har krav på. I ukens episode av Hele laget får du de villeste historiene fra LOs sommepatrulje!

29.05.2024
Sist oppdatert: 14.06.2024

Lytt til episoden her:

Spotify

Apple podcast

Sommer betyr sommerjobb for mange, og heldigvis har de aller fleste det fint på det som for mange er det første møtet med arbeidslivet. Sindre Hornnes har gått LOs sommerpatrulje i mange år. Han forteller om de drøyeste historiene har har hørt. Og hører du på podkasten så får du høre at det fortsatt finnes skrekkhistorier fra sommer-arbeidslivet!

Sommerpatruljen har også en telefon man kan ringe hvis man man har spørsmål eller opplever ugreie ting som sommervikar. Da kan du ringe 416 16 666 og få hjelp!

Så skal du selv ut i sommerjobb, har barn eller barnebarn som skal ut i sin første jobb? Da må du høre ukens podkast!

Har du tips til temaer vi bør ta opp, ris eller ros? Send oss en epost til helelaget@fagforbundet.no. Vi setter også stor pris på om du deler podkasten med noen du kjenner, og legger oss som favoritt i podkastspilleren din. Da får du automatisk beskjed når det kommer ny episode!