Enighet i Sykehusapotekene HF

Karina Torsæter er leder for Fagforbundet Sykehus og Helse Oslo og Sidsel Strand er valgt sekretær for Fagforbundet Oslo. De har forhandlet lønn på vegne av Fagforbundet for medlemmene i Sykehusapotekene HF (Foto: Karina Torsæter)

Partene ble enige 23. mai.

29.05.2024 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 07.06.2024

Den 23. mai ble det holdt forhandlinger mellom Sykehusapotekene HF og Fagforbundet i B-delsforhandlinger. Forhandlingene ble ført på grunnlag av protokoll av 15. mai 2024 mellom Spekter og LO. Fra Fagforbundet kom Karina Torsæter, forhandlingsleder og leder for Fagforbundet Sykehus og Helse Oslo og Sidsel Strand fra Fagforbundet Oslo.

- Vi er veldig godt fornøyde med resultatet. Det har vært viktig å få til et kronetillegg og en lik fordeling. Det har vi fått til. Medlemmene får 25 590 kroner i generelt tillegg, med virkning fra 1. januar 2024. Det inkludere det sentrale tillegget, sier Karina Torsæter, forhandlingsleder og leder for Fagforbundet Sykehus og Helse Oslo.

Generelt tillegg

Alle medlemmer er sikret er generelt tillegg på minimum 25 590 kroner. Tillegget inkluderer det sentrale tillegget. Deltidsansatte gis forholdsmessig tillegg.

Minstelønnsgaranti

Med virkning fra 1. januar

Tabell over minstelønnsgarantien til Sykehuspartner HF
Tabell over minstelønnsgarantien til Sykehusapotekene HF (Foto: Fagforbundet Oslo).