Stortinget må sørge for at Oljefondets investeringer ikke bidrar til å finansiere folkerettsbrudd

Bred oppslutning om at Oljefondet ikke kan investere i selskaper som bidrar til folkerettsbrudd (Foto: Skjermdump LO)

Fagforbundet har sluttet seg til oppropet til LO, Amnesty, Fellesutvalget for Palestina og Redd Barna til partiene på stortinget om å få slutt på at våre felles sparepenger blir investert i selskaper som bidrar til folkerettsbrudd, krigsforbrytelser og mulig folkemord. Oljefondsmeldingen skal behandles i Finanskomiteen 30. mai og debatteres i Stortinget 13. juni.

30.05.2024
Sist oppdatert: 30.05.2024

Hele 81 organisasjoner står bak kravet.

Les hele oppropet her

Vær med på Fagforbundet og Norsk Folkehjelps epostkampanje til Oljefondet, Finansdepartementet, Etikkrådet og Finanskomiteen på https://fagforbundet.no/oljefondet/

imagekkrzi.png