Ferdig oppgjør i Fjellinjen AS

Marius Hansen er hovedtillitsvalgt i Fjellinjen AS og medlem av Fagforbundet Teknisk Fagforening Oslo (Foto: Martin Halsos)

Partene ble enige 30. mai.

06.06.2024 av martin.halsos@fagforbundet.no
Sist oppdatert: 06.06.2024

Den 30. mai ble det holdt lokale forhandlinger mellom Fjellinjen AS og Fagforbundet. For Fagforbundet kom Bernard Naceno, hovedtillitsvalgt Marius Hansen og Lasse Skurtveit.

- Vi er fornøyde med resultatet. Vi har fått et tillegg til alle medlemmene på 5,2 prosent, som er det samme som frontfaget. Videre har vi fått forhandlingsrett på pensjon. Det vil si at arbeidsgiver ikke kan endre på pensjonen uten å forhandle med oss først, sier Marius Hansen, hovedtillitsvalgt i Fjellinjen AS

Generelt prosenttillegg

Det gis et tillegg på 5,2 prosent til alle medlemmer med virkning fra 1. april 2024. Oppgjøret inkluderer tillegg fra A-delsforhandlingene.

Endring i kollektiv pensjonsforsikring

Endring i punkt 9 i tariffavtalen. Fjellinjens ansatte skal være tilknyttet ulykkesforsikringer, gruppelivsforsikringer og kollektive pensjonsordninger. Endringer i pensjons- og forsikringsvilkårene skal alltid avtales. Fjellinjens gjeldende pensjonsordning er innskuddsbasert og har følgende satser for innskudd:

• 4,8 prosent av lønn opp til 7,1 G
  • 15 prosent lønn opp til 7,1 og 12 G