Stolte, sterke og synlige under Stolthetsparaden 2024

Fagforbundets medlemmer med parolen Stolt, sterk og synlig assistent

Fagforbundets medlemmer med parolen Stolt, sterk og synlig assistent (Foto: Helge Sporsheim)

Lørdag 8. juni gikk Fagforbundets medlemmer som er jobber som assistenter i BPA-ordningen sammen i Stolthetsparaden under parolen «Stolt, sterk og synlig assistent» for å kjempe for likestilling og retten til full samfunnsdeltakelse for alle.

11.06.2024 av Emilie Storli
Sist oppdatert: 11.06.2024

Stolthetsparaden er landets største mønstring av funksjonshemmede, og har vært arrangert av Uloba siden 2008. Paraden brukes for å fremme likestilling og retten til full samfunnsdeltakelse, og består av både organisasjoner og enkeltpersoner.

- Fagforbundet deltar årlig i denne viktige paraden, forteller nestleder i Yrkesseksjon helse og sosial, Helge Sporsheim.

Stolthetsparaden samler alt fra politikere til Fantorangen, og ikke minst fagbevegelsen. Sammen med flere av Fagforbundets medlemmer som jobber med personlig assistanse i BPA-ordningen, gikk nestlederen under parolen «Stolt, sterk og synlig assistent» for å heie på denne viktige yrkesgruppen som hver dag gjør jobber for samfunnsdeltakelse for andre.

- Jeg er stolt av at vi i Fagforbundet har medlemmer og tillitsvalgte som går foran for et likestilt samfunn, og samtidig kjemper for gode lønns- og arbeidsforhold for alle, avslutter Sporsheim.