Oppgjøret på plass på Lovisenberg Diakonale Sykehus

Til venstre: Kristin Kulø Skomsøy hovedtillitsvalgt i Lovisenberg Diakonale Sykehus, Sissel Hallem fra LO Stat og til høyre Cathrine Sanden fra Fagforbundet Oslo. (Foto: Fagforbundet Oslo)

Partene ble enige 11. juni.

12.06.2024 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 12.06.2024

Den 30. mai og 11. juni 2024 ble det holdt forhandlinger mellom Lovisenberg Diakonale Sykehus AS og Fagforbundet om endringer i overenskomsten for B -delen av hovedoppgjøret i 2024 – 2026. Fra Fagforbundet møtte Kristin Kulø Skomsøy hovedtillitsvalgt på Lovisenberg Diakonale Sykehus, David Ersarve (kun 30. mai) og Cathrine Sanden.

De som tjener minst får mest

- Jeg er fornøyd med oppgjøret. Det er viktig at de som tjener minst får forholdsmessig den største lønnsøkningen. Det skjer med kronetillegget på 5.344 til alle medlemmene, sier Kristin Kulø Skomsøy hovedtillitsvalgt på Lovisenberg Diakonale Sykehus.

Ekstra tillegg på 5.344 kroner

Med unntak for ledere, fikk medlemmene et generelt tillegg på 5.344 kroner i tillegg. Det kommer ved siden av tillegget på 22 000 som medlemmene fikk i det sentrale oppgjøret i Spekter Sykehus. Ansatte i deltidsstillinger gis forholdsmessige tillegg. Tillegget inngår i grunnlønnen.

Ledere fikk et tillegg på 1.3 prosent av lønna. Det er totalt 5 prosent økning med det sentrale tillegget