Fagdag om kunstig intelligens

Gunn Karin Gjul (Ap) er statssekretær i Digitaliserings- og forvaltningsdepartementet (Foto: Trond A. Isaksen)

Bli med på fagdag den 20. juni.

13.06.2024 av Martin halsos
Sist oppdatert: 13.06.2024

Kunnskap er makt. "Fremtiden er fleksibel" - er navnet på fagdagen Yrkesseksjon for kontor og administrasjon Oslo arrangerer for kontoransatte 20. juni, fra 09.00 - 15.00, i Fagforbundets Landsstyresal i Keysersgate 15, Oslo. Dagen vil omhandle kunstig intelligens (KI), og hva det vil bety for fag og rettigheter.

Store og overgripende temaer

- Bli med på en fagdag som tar for seg KI og hybridarbeid. Begge er store overgripende temaer som vil påvirke arbeidsdagen til kontoransatte i årene fremover, og gjør det langt på vei allerede. Vi i Yrkesseksjon for kontor og administrasjon Oslo har invitert innledere fra myndighetene, organisasjoner og fagbevegelsen for å belyse temaene, forteller Roger Kristensen, leder for Yrkesseksjon kontor og administrasjon Oslo.

- Til sist skal vi ha en offisiell lansering av vår egen rapport om hybridarbeid og hjemmekontor. Den er basert på en medlemsundersøkelse blant kontor- og administrasjonsansatte i Oslo. Det blir en spennende fagdag, med mye nyttig og faglig påfyll for kontoransatte, avslutter Kristensen.

Sjekk hvem som kommer

Følgende innledere er invitert til fagdagen:

• Trond Ingebretsen, divisjonsdirektør for digitalisering i administrasjonen i Utdanningsetaten, vil snakke om hva KI er for noe og hvorfor vi bør ta grep.
  • Roger Dehlin, leder av Fagforbundet Oslo, vil forteller om forhandlingsdelen når nye  digitale verktøy skal innføres, og hvordan medbestemmelsen fungerer lokalt ved innføring av ny teknologi og datasystemer.
  • Gunn Karin Gjul, statssekretær i Digitaliserings- og forvaltningsdepartementet, kommer og snakker om regjeringens målsetning om bruk av KI i offentlig sektor.
  • Hege Svendsen, daglig leder i Den Norske Dataforening, vil snakke om hvordan bruken av KI og skylagring er et klimaparadoks.

Forsatt ledige plasser

Du kan fortsatt melde deg på fagdagen. Frist er 17. juni.

Her melder du deg på.

Fagdagen er for medlemmer av Fagforbundet Oslo.