Medlemmene sa ja – nå kommer lønnsøkningene

Posten - Bring - logo - LSO - terminal - logistikkterminal - illustrasjon

Posten - Bring - logo - LSO - terminal - logistikkterminal - illustrasjon (Foto: Jan Lillehamre)

Medlemmene i alle de seks tariffavtalene i Posten sa ja i uravstemningene i de ulike avtaleområdene. Dermed er årets lønnsoppgjør over. I og med at Posten Bring Bildrift gikk til bistand, og videre til det som kalles fase tre, måtte medlemmer i alle tariffavtalene vente på lønnsopprykk. Nå er ventinga over.

25.06.2024
Sist oppdatert: 25.06.2024

– Dette er gode resultater. Vi er glade for at medlemmene har vært enige med oss i at vi fikk et resultat vi kan være fornøyde med at vi fikk gjennom økt kjøpekraft for medlemmene. Vi er også glade for at alle de som venter på avtalte lønnsopprykk vil få disse så snart det lar seg gjøre for Posten Bring, sier Gerd Øiahals, leder for Fagforbundet Post og finans.

Slik ble resultatene i Spekter område 8 Posten:

Posten Bring AS:

Over 61 prosent av medlemmene stemte. Av dem stemte 81 prosent ja, litt over seksten prosent nei og bare to prosent stemte blankt.

Bring Warehousing:

Resultatet i Bring Warehousing er på omtrent samme nivå som Posten Bring. 58 prosent av de stemmeberettigede deltok og av den svart 77 prosent ja. Bare om lag 16 prosent stemte nei.

Bring Home Delivery:

50 prosent av medlemmene stemte i dette oppgjøret og av dem svarte 74 prosent ja, og litt under 26 prosent svarte nei.

Posten Bring Bildrift AS:

I dette oppgjøret var også deltakelsen god, med over 60 prosent deltakelse. 70 prosent svarte ja, litt over 27 prosent nei, men litt under 2 prosent stemte blankt.

Bring Før 7:

Alle stemte ja! Dette er en liten avtale, likevel stemte 70 prosent av medlemmene og alle sammen svarte ja til oppgjøret.

Bring Courier & Ekspress AS:

Nesten 71 prosent av medlemmene stemte i dette oppgjøret. Av dem stemte seks av ti ja og fire av ti stemte nei.