FIRE I FARTA

Fra venstre øverst med klokka: Heidi Øverby, Hilde Solberg Valberg, Virginia Rønning, Audgunn Helen Nilsen (Foto: Ingrid Wergeland)

Hva motiverer det som tillitsvalgt?

21.03.2024 av Informasjonsavdelingen
Sist oppdatert: 26.06.2024

Heidi Øverby, leder Fagforbundet Neadalen

Som plasstillitsvalgt er det jo at de ansatte har en de kan henvende seg til, at de er trygge på meg. Det er viktig å være et bindeledd mellom leder og ansatte, at det de tar med meg, tar jeg med videre til leder, eller det blir mellom oss.

Hilde Solberg Valberg, hovedtillitsvalgt i Fagforbundet Frosta

Jeg vil at medlemmene skal få de rettighetene de har krav på. Når jeg som hovedtillitsvalgt ser hele kommunene i ett, kan jeg se hva kommunen kan gi og hva vi kan kreve, og ta vare på mangfoldet i kommunen.

Virginia Rønning, plasstillitvalgt og nestleder i Fagforbundet Indre Fosen

Det er tillitten som mine kollegaer viser meg. Det å få være til stede for dem, påvirke arbeidsvilkårene i en positiv retning, - det motiverer meg. Jeg er opptatt av å bygge og beholde gode relasjoner med medlemmene og ledelsen.

Audgunn Helen Nilsen, hovedtillitsvalgt, Fagforbundet Indre Fosen

Det er å få være med å påvirke arbeidsdagen til medlemmene i kommunen.  Alt fra å påvirke arbeidet med rutiner og retningslinjer sånn at de blir så bra som mulig, til å være til stede for klubblederne og bidra til at de er trygge i vervet sitt. Hjertesaken min er turnus og gode turnusordninger.