Lokal støttespiller til FK Fosen jenter 13

FK Fosen jenter 13 og trenerne, er veldig fornøyd med utstyret fra Fagforbundet Ørland. (Foto: Fagforbundet Ørland)

Fagforbundet Ørland og hovedtillitsvalgt Ann-Berit Nervik er på lag med jentene. 17. juni inngikk de en samarbeidsavtale med FK Fosen jenter 13.

04.07.2024 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 04.07.2024

Avtalen skal bidra til en positiv utvikling av jentefotballen i klubben.

Utstyr til jentene

-Jentene ønsket seg en høyttaler til laget. Nå blir det musikk og liv rundt jentene når de deltar på cup, forteller Ann-Berit Nervik.

I tillegg har Fagforbundet Ørland delt ut fotballer, hårstrikk og drikkeflasker til jentene. Det ble mottatt med stor glede av både trenere og spillere. Logoen til Fagforbundet er godt plassert på høyttaleren og den skal bli flittig brukt.

Det blir mye lyd når FK Fosen jenter 13 skal på cup!

-Det var en skikkelig fin opplevelse å få gi jentene dette utstyret og vise dem at de er viktige, smiler Nervik.

Oppslag i lokalavisa

Samarbeidsavtalen sikrer at Fagforbundet Ørland skal delta på et foreldremøte i løpet av 2024 for å fortelle om hvorfor Fagforbundet er opptatt av å støtte jentenes kamp for likestilling på banen.

Lokalavisa syntes også dette var en fin sak, og det ble et oppslag i avisa FosnaFolket.

-Det er veldig hyggelig å kunne bidra til at jentefotballen får oppmerksomhet. Likestilling på fotballbanen og likestilling i arbeidslivet er to sider av samme sak. Det er viktige saker for oss, sier Nervik.

Fagforbundet Ørland tar kampen om likestilling på banen sammen med FK Fosen jenter 13. (Foto: Fagforbundet Ørland)