SOMMERHILSEN

De fleste lever for tiden gode dager i feriemodus. Da er det vanskelig å skulle tenke seg tilbake på jobb om ikke altfor lenge. Men den tiden kommer at hverdagen igjen skal preges av rutiner og arbeid.

15.07.2024 av Morten Østenstad
Sist oppdatert: 15.07.2024

Før døra på arbeidsplassene rund om i kommunen kunne lukkes for ferietid, hadde vi lagt bak oss en vinter med rikelig snø og flere kalde dager. Mange drømte nok om de dagene vi nå opplever.

Fagforbundet Nesodden startet året litt uavklart. Etter årsmøtet i januar sto styret uten leder. Heldigvis var nestleder Morten Lindhard ikke vond å be; han tok på seg arbeidsoppgaver lederen vanligvis holder om. Men med full dag i Fagforbundet Akershus'  tjeneste hadde Lindhard nok å gjøre. Styret hadde fått fullmakt av årsmøtet til å supplere med ny leder om de kunne finne en passende kandidat. Dette kom på plass i slutten av april. Det var undetegnede som med nysgjerrighet og interesse meldte seg. Og etter det ekstraordinære årsmøtets vedtak som ble gjort i juni, ser det ut til at jeg skal jobbe for tilliten fram til utgangen av januar 2026.

Det har vært en spennede oppstart, men med drevne styremedlemmer og en dyktig hovedtillitsvalgt som medhjelpere ser det ut til å skulle gå bra. En av styremedlemmene som representerer de yngre medlemmene våre på en god måte, må vi dessverre gi slipp på. Pernille Kaspersen har vært en dyktig medspiller og bidragsyter. Vi skulle gjerne hatt henne med i lang tid framover. Nå må vi finne hennes etterfølger som leder av ungdomsutvalget og styret. Ta gjerne kontakt om det kunne være en oppgave for deg! Det hadde vært godt å ha en arvtaker på plass når høsten kommer til oss. Men fram til da; ha en fortsatt god sommer!