Prøv Fagforbundet Ungs nudelkalkulator

Fagforbundsnudler til folket! Fagforbundet Ung ute på boligtokt: f.v prosjektleder Aron Yemane Hagos, nestleder Alexander Liane og leder Jeanette Lea Romslo. (Foto: Ingrid Myhr)

Fagforbundet Ung går rundt i Arendals gater med en trillebår full av nudler og reklamerer for nudelkalkulatoren - finn ut hva det dreier seg om og prøv den selv!

15.08.2024
Sist oppdatert: 15.08.2024

En mer rettferdig boligpolitikk har lenge vært blant Fagforbundet Ungs fremste kampsaker og i vår rullet de ut en splitter ny boligkampanje.

Tankevekkende verktøy

Det er denne jobben som nå videreføres med lansering av en egen NUDELKALKULATOR. Den kan fortelle deg hvor lang tid det tar å spare egenkapital til drømmehuset om du lever på et nudelregime.

Fagforbundet Ung
– Hvor mange år på nudler?! (Skjermdump FB Fagforbundet Ung)

– Det er så gøy å ha lansert del to av boligkampanjen vår med nudelkalkulatoren. Den gir deg muligheten til å se hvor lenge du må spise nudler for å få råd til drømmeboligen. For mange av de unge vi har møtt så blir de ganske sjokkerte av å se hvor langt unna boligdrømmen de egentlig er, forteller leder i Fagforbundet Ung, Jeanette Lea Romslo.

Folk som har prøvd kalkulatoren har fått alt mellom 7 og 31 år.

Her kan du prøve nudelkalkulatoren selv

nudler fagforbundet ung

Det må bygges mer

– Noe må skje med boligmarkedet. Unge i dag er bekymret for å ikke kunne eie sin egen bolig i fremtiden. Samtidig ser vi et leiemarked som er ute av kontroll. Vi trenger sterke offentlig innsats og flere studentboliger. Det må bygges mer og unge må få flere muligheter til å komme seg inn, understreker Fagforbundet Ung-lederen.

Her kan du signere underskriftskampanjen Bli med og krev en bedre boligpolitikk

I boligmodus under Arendalsuka.
Jeanette Lea Romslo i boligmodus under Arendalsuka. (Foto: Fagforbundet)