Vi feirer nasjonale bibliotekdager

plakat

plakat (Foto: Norsk Bibliotekforening)

Fagforbundet markerer nasjonale bibliotekdager 2.- 8. september. Nasjonale bibliotekdager markeres for å minne oss om hva bibliotekene betyr for lokalsamfunn, kunnskap og leseferdigheter. Fagforbundet bruker dagene til å feire deg som jobber i bibliotek.

19.08.2024 av Heidi Anderssen-Dukes
Sist oppdatert: 19.08.2024

Norsk bibliotekforening arrangerer et frokostmøte med panelsamtale om lesekrise blant studenter på Oslomet 5 september som er åpent for alle.

Frokostmøtet handler om at vi leser stadig mindre og norske skolebarn leser alarmerende dårlig. Flere melder også om at mange studenter sliter med lesing og skriving når de begynner på høyere utdanning, og flere er bekymret for overgangen mellom videregående skole og høyere utdanning.
På universiteter og høyskoler merkes det at studentene sliter med å lese lange og krevende tekster, og at det er vanskeligere å holde på konsentrasjon over lengre tid.

Les mer om eventet her: