Forsida

Sist oppdatert: 21.08.2024

Hovedoppslag:

Rigget for lokale forhandlinger

Hjertet slår litt raskere, og litt hardere. Spenningen stiger på fagforeningskontorene. Det er tid for lokale lønnsforhandlinger.

I Arendal har tillitsvalgte forberedt seg godt, og de vet sånn noenlunde hva de går til. De retter ryggen og skyter haka fram – og gjør seg klare til å stå på krava. Samtidig vet de at møtet med arbeidsgiver kan by på overraskelser.

Flere henvisningssaker:

1. Støtter unge palestinske fotballspillere

Fagforbundet sponset tre palestinske fotballag på årets Norway Cup. Det ble et etterlengtet pusterom fra en vond hverdag for unge palestinske gutter og jenter. To jentelag og et guttelag smilte seg gjennom noen fine dager på Ekerbergsletta i Oslo.

2. Sløser med vannet på Hedmarken

Tillitsvalgte slår alarm om lekkasjer i ledningsnettet i Hamar og nabokommunene. Mer enn en tredel av drikkevannet renner ut og vekk før det når innbyggerne. Det etterlyses mer langsiktige planer for vedlikehold - noe som er lurt for hele landet, ikke bare flatbygdene på Hedmarken.

3. Stipend gjør klok

Det er semesterstart på skolene og tiden er inne for å minne om forbundets utdanningsstipend. Medlemsfordelen er populær blant unge og voksne som ønsker seg en rimeligere vei til utdanning og kompetanseløft. Vi gir deg svaret på det du måtte lure på om stipend.