Støtter de streikende kabinansatte i SAS

Fagforbundets leder, Mette Nord, her fra en tidligere streikesamling.

Fagforbundets leder, Mette Nord, her fra en tidligere streikesamling. (Foto: Ellisiv Solskinnsbakk)

Fagforbundet gir sin fulle støtte til de streikende kabinansatte i SAS. Anstendige lønns- og arbeidsvilkår gjelder ikke bare på bakken.

23.08.2024
Sist oppdatert: 23.08.2024

Stadige nedskjæringer har gått hardt utover de ansatte og ført til oppfordring om mer fleksibilitet, kutt i lønn og uforsvarlig arbeidsvilkår. Og det er først og fremst de ansatte som har tatt denne byrden - gang på gang.

– Det er faktisk grenser for hvor langt selv de mest solide av arbeidslivets seigmenn- og damer kan strekke seg. Og her har de kommet til et punkt hvor nok er nok, sier Fagforbundets leder, Mette Nord.

SAS og NHO Luftfart avviser rimelige krav om to frihelger i måneden for å kunne opprettholde et minimum av sosialt liv og noe så elementært som en anstendig spisepause.

– Sånn kan vi ikke ha det i norsk arbeidsliv. Derfor stiller Fagforbundet seg bak de kabinansatte når de tar i bruk det sterkeste våpenet vi har, nemlig streik. Vi står sammen med dem i kampen for anstendige arbeidsvilkår og ei lønn å leve av. Takk for at dere tar kampen - STÅ PÅ!