Tillitsvalgtsamling 20.november i Oslo med fokus på arbeidstidsavtale. Sett av tid kjære tillitsvalgte!

Tid:20. november kl 10-15 apotekergt. 8 Oslo. Alle HTVer skal ha fått epost om samlingen med bla permisjonssøknad. Husk å sende permisjonssøknad til arbeidsgiver i god tid! Tema for samlingen blir: Arbeidstidavtale vs forbedret ny fridagsavtale. Skal Fagforbundet teoLOgene på sikt jobbe for ny fridagsavtale ?

26.08.2024
Sist oppdatert: 26.08.2024

Arbeidstidsavtalen er 8 år. Debatten går i presteskapet om avtalen. Fagforbundet teoLOgene hadde en protokolltilførsel for åtte år siden da avtalen ble inngått om at Fagforbundet teoLOgene primært ønsket en forbedret fridagsavtale. Tida er inne for en evaluering internt i foreningen ift hvordan en opplever at arbeidstidsavtalen har fungert, konsekvenser av avtalen for bla presterollen og hva som foreninga fremover skal mene om saken videre.

Inge Westly fra MF kommer og innleder fra kl 10 over tema:
"Hvordan har arbeidstidsavtalen påvirket presterollen? "
"Hvordan har den bidratt til å endre rollen til presten som strategisk leder? "
"Presterollen i teologisk perspektiv – og om det blir en konflikt med rammene arbeidsavtalen gir? Presterollen i endring. Har prestens frihet i rollen gått tapt?"

Etter temadel om arbeidstidsavtale og presterolle, blir det samtale og diskusjon, en kort pause med påfølgende oppsummering og avslutning som skal være ferdig kl 12.00. Da har vi lunsj til kl.13.

Etter kl 13 blir det HTV runden med evaluering av lokale forhandlinger og evt annet tillitsvalgte har på hjertet.
Vi trenger nå allerede å vite om du kommer, ift lunsj denne dagen. Vi trenger å vite om du har spesielle behov ift matallergier etc.

Vi trenger også å vite om du trenger hotell 19 til 20 november, pga lang reisevei og for å nå møtestart 20 nov kl 10.

Pga av å få bestillt tidlig hotell  i Oslo, ber vi om, bindende påmelding med evt hotellbehov sendes til denne eposten innen fredag 30.august kl 15.

Permisjonssøknad og Fagforbundet teoLOgenes reisepolicy er sendt ut på epost. Ta kontakt med kasserer hvis du lurer på noe ang reiseregning. (kasserer@teologene.no).
Vi anbefaler alle å bestille tidlig billetter for billigst mulig. Vi oppfordrer å reise mest mulig miljøvennlig der det er mulig.

Ressurser til samlingen:
1)Arbeidsgiver sin undersøkelse av arbeidstidsundersøkelsen ved RAMBØLL

2)Særavtale om arbeidstid og fritid for prester i rettsubjektet Den norske kirke ( Arbeidstidsavtalen)

Velkommen til tillitsvalgtsamling i november!
Styret i Fagforbundet teoLOgene