Godt samarbeid for bedre psykisk helse

Hege Helene Bakke, seniorrådgiver i Rådet for psykisk helse, Cecilie Haga, rådgiver Fagforbundet og Helge Sporsheim, nestleder i Yrkesseksjonen helse og sosial, Fagforbundet. (Foto: Fagforbundet)

Fagforbundet har et fast faglig samarbeid med Rådet for psykisk helse. Vi gir hverandre innspill og samhandler, når vi ser at det kan gi oss tyngde i ulike fora, som i politiske høringer til departement og stortinget.

26.08.2024 av Informasjonsavdelingen
Sist oppdatert: 26.08.2024

I midten av august møtte Fagforbundet ved nestleder i Yrkesseksjonen helse og sosial, Helge Sporsheim, samt rådgiverne, Cecilie Haga og Aina Larssen, Rådet for psykisk helse ved seniorrådgiver Hege Helene Bakke.

Sentrale diskusjonspunkter var tannhelsereformen, avtalen om inkluderende arbeidsliv (IA), Kvalitetsreformen i barnevernet, Forebygging- og behandlingsreformen (Rusreform), og forebygging av selvmord hos barn og unge.

Rådet for psykisk helse støtter blant annet et prosjekt som heter YAM, Youth Aware of Mental Health, som koordineres av Mental Helse i Norge.

Du kan lese mer om prosjektet på nettsidene til Mental Helse.

Les mer om Rådet for psykisk helse her.