Fylkesstyret ber om at rammene sprenges

Tillitsvalgte Randi Færevik, Lasse Kristiansen, Cathrine Slettebakk, Trine Posaas Nilsen og Morten Olsen er alle stolte bidragsytere til SOS-barnebyer. (Foto: Martin Halsos)

Det var møte i fylkesstyret 21. august.

27.08.2024 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 27.08.2024

Fagforbundet Oslo har hatt et tett samarbeid med SOS-barnebyer i mange år og Fagforbundet har vår egen barneby i Huambo i Angola. Det er et behov for en konstant strøm av nye bidragsytere og et samlet fylkesstyre ønsker et skikkelig løft i antallet.

Antall bidragsytere må opp

- Vi må få opp antall bidragsytere til SOS-barnebyer. Solidaritet er kjernen i Fagforbundet, og vi har forpliktet oss gjennom Landsmøtevedtak å samarbeide med SOS-barnebyer. Initiativet kom opprinnelig fra Oslo Sporveiers Arbeiderforening Fagforbundet og Fagforbundet Oslo fikk forslaget vedtatt på Landsmøtet. Det er behov for at stadig nye medlemmer bidrar til Fagforbundets egen barneby i Angola. Fylkesmøtet har ambisjoner om å sprenge rammene og vil invitere fagforeningene med på en kampanje for å få flere bidragsytere, sier er Anna Elisabeth Uran, nestleder i Fagforbundet Oslo.

Velg selv hvor mye du vil gi

- Jeg gir selv et fast beløp i måneden. Du kan selv velge hvor mye du vil gi. Ved siden av vår egen barneby, kan du også donere til barn i Gaza, Ukraina og andre krigssoner. Gjør en forskjell og bli fast bidragsyter til SOS-barnebyer i dag, oppfordrer Uran.

Løfter hele lokalsamfunnet

Fagforbundets SOS-barneby i Huambo i Angola gir mer enn 2000 barn og unge en trygg oppvekst og et håp om en bedre framtid.

Gjennom vårt samarbeid med SOS-barnebyer har Fagforbundet kunne påvirke direkte hvordan de jobber i Angola. Blant annet ved å ha barnehage, skole og bistand til innbyggerne i Huambo, slik at vi løfter hele lokalsamfunnet. Dette er vi veldig stolte av å ha fått til.

Bli med på å støtte Fagforbundets SOS-barneby i Huambo i Angola.

Støtt SOS-barnebyer i Gaza

SOS-barnebyer i Palestina og Israel har i fellesskap utarbeidet en nødhjelpsplan. Målet er å sikre mat, vann og husly, omsorg og beskyttelse, skolegang og tilgang til fysisk og psykisk helsehjelp til tusenvis av barn og familier rammet av krigen og konflikten i Gaza, Israel og på Vestbredden.

Hjelp barna i Gaza.

Støtt SOS-barnebyer i Ukraina og andre krigsområder

SOS-barnebyers katastrofefond hjelper barn og familier rammet av krig og katastrofer. Vår førsteprioritet er alltid å gi barn omsorg og beskyttelse.

Gi penger til SOS-barnebyers katastrofefond.

Bli med og støtt SOS-barnebyers hjelp til barn og unge i Ukraina og nabolandene.