Bli med på miniseminar om rasisme og diskriminering i arbeidslivet

Macarena Olsen Margit er valgt sekretær og medlem av Mangfoldsnettverket i Fagforbundet Oslo. (Foto: Cathrine Sanden)

Mangfoldsnettverket invitere til miniseminar 10. september.

28.08.2024 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 28.08.2024

Du skal være trygg på arbeidsplassen. Mangfoldsnettverket i Fagforbundet Oslo inviterer til miniseminar tirsdag 10. september .

Mangfoldsarbeid er en del av forbundsarbeidet

- Fagforbundet har nulltoleranse for rasisme og diskriminering og det skal medlemmene kjenne igjen i arbeidet vi gjør. Tema for miniseminaret er rasisme og diskriminering i arbeidslivet, og tillitsvalgtes rolle. Mangfoldsarbeidet skal være en integrert del av forbundets arbeid med verving og skolering. Vi håper derfor at mange verveansvarlige og opplæringsansvarlige i fagforeningene i Oslo melder seg til miniseminaret. Men andre interesserte er også velkomne, sier Macarena Olsen Margit, tillitsvalgt og medlem i Mangfoldsnettverket i Fagforbundet Oslo.

LIN kommer

- Vi har invitert representanter fra LIN (Likestilling, inkludering og nettverk) til å holde kurs for oss. LIN er en interessepolitisk ressursorganisasjon for flerkulturelle minoriteter i Norge. Målet deres er å bidra til å inkludere flerkulturelle borgere i det norske samfunn gjennom kurs, aktiviteter og personlig veiledning. Det gleder jeg meg til, samt å møte andre engasjerte medlemmer, avslutter Macarena Olsen Margit.

Om seminaret

Tid og sted: Tirsdag 10. September, kl.12.00 - 15.30 i Kurssalen, Apotekergata 8.

Lunsj fra kl. 11.30

Program fra 12.00 – 15.30

Her melder du deg på miniseminaret.

Frist for påmelding er 9. september.