Ep. 14: Slik er livet som ansatt i skolen: Trusler og slag er dagligdags

Ingrid Wergeland, rådgiver i Fagforbundet, Morten Fagerjord, miljøarbeider og tillitsvalgt på Lillehammer og Helene Skeibrok, nestleder i Fagforbundet. (Foto: Lars Helgeurd)

Åtte av ti ansatte i oppvekstsektoren har opplevd vold eller trusler i arbeidshverdagen, ifølge Fagforbundets egen medlemsundersøkelse. Hvordan er det å ha en jobb der slag, spark og biting er dagligdags?

28.08.2024
Sist oppdatert: 29.08.2024

Åtte av ti ansatte i oppvekstsektoren har opplevd vold eller trusler i arbeidshverdagen. Det viser Fagforbundets egen medlemsundersøkelse. Hvordan er det å ha en jobb der slag, spark og biting er dagligdags? I denne ukas episode har vi miljøarbeider og tillitsvalgt, Morten Fagerjord som gjest. Han har jobba som miljøarbeider i over 20 år, er plasstillitsvalgt ved Hammartun ungdomsskole i Lillehammer og hovedtillitsvalgt i kommunen.

Som miljøarbeider har han møtt på det meste. Han forteller  hvordan elevene har forandret seg de siste årene, om samarbeidet med lærerne og de største utfordringene. Dette vil du ikke gå glipp av!

Har du tips til temaer vi bør ta opp, ris eller ros? Send oss en epost til helelaget@fagforbundet.no. Vi setter også stor pris på om du deler podkasten med noen du kjenner, og legger oss som favoritt i podkastspilleren din. Da får du automatisk beskjed når det kommer ny episode!