Fire i farta

F.v. Christine Haslestad, Jane Minde Høst, Aud Nylén og Berit Haugereid.

F.v. Christine Haslestad, Jane Minde Høst, Aud Nylén og Berit Haugereid. (Foto: Ingrid Wergeland / Fagforbundet)

Er det noe spesielt du ser fram til å gjøre i høst?

16.08.2024 av Ingrid Wergeland
Sist oppdatert: 29.08.2024

Christin Haslestad, leder Yrkesseksjon helse og sosial i Agder

Jeg er også politisk leder for prehospitale tjenester, og vi skal til Nordmøre i høst og verve ambulansefolk sammen med lokale folk der. Det gleder jeg meg veldig til. Da skal jeg skryte av seirene våre, særlig autorisasjonen for paramedic som vi har fått på plass.

Jane Minde Høst, tillitsvalgt på Sam Eyde vgs.

I våres vervet jeg mange medlemmer, så jeg gleder meg til å bli ordentlig kjent med dem, og vi skal ha et medlemsmøte. Skolen er den største videregående skolen i Arendal, og vi har 70 medlemmer. Jeg tenker å lage noen undergrupper, for det er så mange: De jobber på kontoret, renhold, IT og elevtjenesten.

Aud Nylén,Tvedestrand

Jeg synes det er viktig å få alle kollegaer til å bli med i Fagforbundet, for vi er så mye sterkere sammen. Det er klart det er litt vanskeligere når folk jobber 14 prosent, hver tredje helg, eller snakker lite norsk, men jeg prøver å få folk med. Jeg er opptatt av kommunikasjon, det er viktig å snakke sammen. Jeg har lyst til at vi skal gjøre noe hyggelig og sosialt med medlemmene, for det betyr mye for folk å trives på jobb.

Berit Haugereid, tillitsvalgt Agder Renovasjon

Denne høsten skal vi bruke til å sette oss godt inn i og diskutere mangler ved tariffavtalen vår slik at vi er forberedt til neste års lønnsforhandlinger. Vi mangler blant annet ansiennitetstrinn som jeg mener må på plass. Jeg går selv av med pensjon om ikke lenge, men vil bruke den siste tiden til å styrke mine kollegers lønns- og arbeidsvilkår og kanskje bidra til at de får ei lønn som står i stil med den viktige jobben vi gjør for innbyggerne.