Nytt semester er i gang!

NYTT SEMESTER: Studiestart var i Fagforbundets lokaler i Oslo. Fra venstre: Prosjektleder Linda Vibeke Kiønig fra HINN, yrkesseksjonsleder Trond Finstad, instituttleder Jens Petter Madsbu og faglærer John Erik Larsen. (Foto: André Haugen/Fagforbundet)

Tirsdag denne uken var det endelig oppstart for det splitter nye emnet Prosjektledelse i offentlig sektor. Med over 250 søkere er det ingen tvil om at dette er et populært medlemstilbud, og takket være det gode samarbeidet mellom Fagforbundet og Høgskolen i Innlandet har vi i over 14 år hatt gleden av å tilby studier kun for Fagforbundets medlemmer.

03.09.2024 av Henriette Sandvik
Sist oppdatert: 03.09.2024

De 60 medlemmene som i denne omgang har fått tilbud om plass vil få kunnskap om teorifundamentet og praktisk bruk av prosjekt som arbeidsform, da med et spesielt søkelys på offentlig sektor.

Trond Finstad, leder av yrkesseksjon kontor og administrasjon åpnet dagen med noen velvalgte ord om nettopp offentlig sektor

- Den viktigste ressursen vi har i offentlig sektor er de som gjør jobben. Altså dere, Fagforbundets medlemmer. Det er dere som utfører politiske og administrative vedtak i praksis, og som får hjulene til å gå rundt i alle landets kommuner, sa han før han ønsket studentene lykke til og håpet studiet vil komme både studentene som ansatte, innbyggerne som brukere og det offentlige som arbeidsgiver til gode.

Jens Petter Madsbu, instituttleder ved instituttet for organisasjon, ledelse og styring, tok deretter ordet og påpekte betydningen og verdien av livslang læring.

– Dere er en gruppe det er ekstra spennende å forelese for, innrømmet han og påpekte at all erfaring man tar med seg inn i studiet er gull verdt.

Studiet de nå går inn i er nettbasert, men med en fysisk første samling. Studiet utgjør til sammen 7,5 studiepoeng og det er avsluttende eksamen i november/desember.

I dag forlater studentene den første samlingen i Fagforbundets lokaler i Oslo med en ny paraply og forhåpentligvis noen nye tanker om ledelse. Det passer godt, for ute regner det tungt og fremtiden er full av spennende utfordringer vi trenger gode hoder for å løse.

Vi ønsker studentene lykke til!