Ep. 15: Superververen

Helene Skeibrok, nestleder i Fagforbundet, Edita Bekteshi Khawaja, hovedtillitsvalgt i Sykehjemsetaten i Oslo og Ingrid Wergeland, rådgiver i Fagforbundet. (Foto: Foto: Lars Helgerud/Fagforbundet)

Edita Bekteshi Khawaja er hovedtillitsvalgt i Sykehjemsetaten i Oslo, men går gjerne under navnet superververen. Hun er gjest i denne ukas episode av podkasten Hele laget.

04.09.2024 av Informasjonsavdelingen
Sist oppdatert: 11.09.2024

Edita forteller hvordan hun aldri slutter å spørre om folk skal bli medlem, om sine beste åpningsreplikker «For hvem godkjenner turnusen din?»), om hvor mye sterkere kollegaer er når de står sammen og om den gangen et nyvervet medlem sendte henne blomster som takk.

Edita er utadvendt, og synes det er lett å snakke med fremmede. Når hun holder kurs i rekruttering til fagforeninga har hun et enkelt råd.

– Jeg sier til folk at de må prøve å spørre. Det verste som kan skje er at de får nei, forteller hun.

Flere hundre nye medlemmer

Edita har ikke tall på hvor mang hun har vervet, men anslår at det er et par hundre medlemmer. Hun har også fått en god rutine, som gir en snøballeffekt av nye medlemmer.

– Nå pleier jeg å heller oppfordre nye medlemmer til å verve andre. Så kan folk få de fine vervepremiene også. Det er motiverende det, forteller Edita.

Har du tips til temaer vi bør ta opp, ris eller ros? Send oss en epost til helelaget@fagforbundet.no. Vi setter også stor pris på om du deler podkasten med noen du kjenner, og legger oss som favoritt i podkastspilleren din. Da får du automatisk beskjed når det kommer ny episode!