Streikemarkering på Youngstorget

Gruppe streikende ved en fane

Fra en tidligere fanemarkering på Youngstorget i forbindelse med barnehagestreiken i 2023. Til høyre Anne Green Nilsen i Fagforbundets arbeidsutvalg. (Foto: Ellisiv Solskinnsbakk)

Fredag 13. klokka 11.00 blir det fanemarkering for de streikende BPA-ene på Youngstorget.

13.09.2024
Sist oppdatert: 13.09.2024

12. september starta en historisk streik for brukerstyrte personlige assistenter, med ti personer fra forskjellige steder på Østlandet i det første uttaket. Forhandlingsmotpart NHO kom oss ikke i møte på våre lønnskrav.

Det er første gang yrkesgruppa brukerstyrte personlige assistenter (BPA) er i streik. Striden står altså om lønn – og ikke minst at yrkesgruppa skal ha samme lønn som BPA-er med samme type jobb i virksomheter i hovedorganisasjonen Virke.

LO-nestleder Sissel Skoghaug og Fagforbundets Anne Green Nilsen vil være blant appellantene på streikemarkeringa.