Forhandlingsutvalget til Fagforbundet Teater og Scene.

Forhandlingene i Teateroverenskomsten fortsetter

Partene i Teateroverenskomsten har etter en lang dag og kveld med forhandlinger blitt enige om å ta pause i forhandlingene, og fortsette på et senere tidspunkt.

F.v: Jeanette Bjørnstøl Tashev, Helge Sørli, Vivian Jacobsen, Monica Syvertsen, Kaja Aga Gaarder , Fredrik Lygre, Ingunn Reistad Jacobsen, Terri-Leigh Skjæveland, Magnus Langstrand (Foto: Ingvild Hunsrød / Fagforbundet)

Brudd i forhandlingene for frisører

Fagforbundet og NHO Service og Handel har brutt lønnsforhandlingene for over 1200 frisører, og dette oppgjøret vil nå gå til mekling. Hvis ikke partene blir enige der, så er det fare for streik blant frisører.

Si din mening om lønnsoppgjøret - delta i uravstemning. (Illustrasjon fra uravstemning i 2022)

Slik fungerer uravstemning

Årets lønnsoppgjør er et hovedoppgjør og da går resultatene til uravstemning. Det betyr at når Fagforbundet har ferdigforhandlet en tariffavtale, kan medlemmene som tilhører avtalen godkjenne resultatet - eller ikke. Slik fungerer uravstemning.

Delegasjonen fra Fagforbundet er klare for årets forhandlinger.

Nå starter frisørforhandlingene

Mandag startet forhandlingene for Fagforbundets frisører. – Vi har litt å ta igjen, slår forhandlingsleder Ingunn Reistad Jacobsen fast.

Nora Hagen i Fagforbundets forhandlingsavdelingen (til venstre) og Helene Skeibrok, nestleder i Fagforbundet.

Enighet om sosiale bestemmelser i sykehusene

Fagforbundet og Spekter helse er enige om å videreføre avtalen om sosiale bestemmelser. Det nedsettes partssammensatte grupper som arbeider videre med tema som ammefri og yrkesskade.

Mette Nord, leder i Fagforbundet under KS-forhandlingene.

Enighet i kommuneoppgjøret – godt resultat for alle

Det er enighet i lønnsoppgjøret i kommunesektoren for LO Kommunes medlemmer. – Hele laget har fått et godt oppgjør, sier LO Kommunes leder, Mette Nord.

Kom ikke til enighet i denne runden: Forhandlingsdelegasjonen for LO Kommune Oslo. I midten foran; Per Egil Johansen, leder for LO kommune Oslo.

Brudd i forhandlingene i Oslo kommune

I 23-tida ble det klart at partene ikke klarte å komme til enighet i denne runden, og oppgjøret i Oslo kommune går nå til mekling.

Svend Morten Voldsrud, leder for Fagforbundets forhandlingsdelegasjon.

Brudd i statsoppgjøret

LO Stat, som Fagforbundet er en del av, brøt i dag forhandlingene med staten i årets lønnsoppgjør.

ENIGE: Andreas Huuse Vaagen, selskapstillitsvalgt og Kristoffer Gromsrud, daglig leder i Bring Courier & Express.

Enighet i lønnsoppgjøret for ansatte i Bring Courier & Express

Fagforbundet Post og finans har framforhandla et godt resultat i årets hovedoppgjør.

Med et tastetrykk kan medlemmene si ja eller nei til resultatet i lønnsoppgjøret.

Uravstemning - hva er det og hvordan foregår det?

Medlemmene bestemmer: Når Fagforbundet har ferdigforhandlet tariffavtalen din må du godkjenne eller forkaste avtalen. Det gjøres gjennom en uravstemning.

Fagforbundet og nestleder Odd Haldgeir Larsen har nå over 410 000 medlemmer i ryggen.

Medlemmene strømmer til Fagforbundet

Fagforbundet har passert 410.000 medlemmer. – Mange opplever at de har fått dårligere råd og ser at det er viktig å stå sammen, sier nestleder Odd Haldgeir Larsen.

Lasse Kristiansen - forhandlingsleder, Trude Buschmann - plasstillitsvalgt, Merethe Brodersen - HTV Unilabs Norge AS og Kathrine Forsdahl - beregner.

Enighet i oppgjøret for Unilabs Norge AS

Forhandlingene ble gjennomført 24. april.

Fagforbundet Post og finans leverte sitt første krav 24. april.

Enighet i lønnsoppgjøret i Posten Bring AS

Fagforbundet har blitt enig med Posten Bring AS om hovedoppgjøret 2024. Resultatet er i tråd med frontfagets ramme, og har en lavlønnsprofil.

ENIGE: Rebekka Sophie Torp, selskapstillitsvalgt i Bring Home Delivery og Mikael Albertsson, daglig leder.

Godt oppgjør for ansatte i Bring Home Delivery

Partene i lønnsoppgjøret for Bring Home Delivery er enige om hovedoppgjøret 2024.

Leder av OSA, Ola Floberg, t.v

Enighet i lønnsoppgjøret i Sporveien

Natt til 26. april ble det enighet i lønnsoppgjøret mellom Sporveien og Oslo Sporveiers Arbeiderforening, med et generelt tillegg til alle på 25 000 kroner.

Lokale forhandlinger

Klar for lokale forhandlinger?

For tillitsvalgte kan det være mye jobb for lite penger - og i kommunesektoren har det vært lokale forhandlinger i bare tre av de ti siste årene. Størrelsen på potten er fremdeles uavklart, men i år er det avtalt lokale forhandlinger igjen, skriver Fagbladet.

t.v Mari Røsjø, leder for Fagforbundet Teater og Scene

Ingen enighet i oppgjøret for Den Norske Opera & Ballett

Etter en lang dag med bistandsforhandlinger på Den Norske Opera & Ballett 23. april var det ikke mulig å komme til enighet. Forhandlingene går derfor videre til såkalt fase 3, hvor de sentrale partene, LO Stat og Spekter, vil lede forhandlingene.

Enighet i lønnsoppgjøret for Bring Warehousing

Alle med årslønn opp til 550.000 får et årlig tillegg på 23.000 kroner.

Leder av Fagforbundet FinTech Gomi Jain og nestleder Jannicke Skaanes.

Resultat i finansoppgjøret – minst 15 000 til alle

Forhandlingene mellom Finans Norge og Fagforbundet og HK Norge er i mål. Forhandlingsdelegasjonen anbefaler deg å stemme JA til resultatet.

Forhandlingsdelegasjonen for LO Kommune Oslo i hovedforhandlingene i 2024. I midten foran; Per Egil Johansen, leder for LO kommune Oslo.

Lønnsoppgjøret i Oslo kommune er i gang

22. april startet forhandlingene i hovedoppgjøret i Oslo kommune. Klokka 13.00 møttes partene i første runde for å overlevere kravene. Fagforbundet Oslo krever likt lønnstillegg for alle - som kronetillegg.