Nyheter

Nestleder Helene Skeibrok har ledet forhandlingene med Spekter Helse for Fagforbundet.

Forhandlingene i sykehusene er ferdig

Partene kom mandag 24. juni til enighet i avsluttende sentrale forhandlinger for Spekter Helse, område 10 og 13.

Posten - Bring - logo - LSO - terminal - logistikkterminal - illustrasjon

Medlemmene sa ja – nå kommer lønnsøkningene

Medlemmene i alle de seks tariffavtalene i Posten sa ja i uravstemningene i de ulike avtaleområdene. Dermed er årets lønnsoppgjør over. I og med at Posten Bring Bildrift gikk til bistand, og videre til det som kalles fase tre, måtte medlemmer i alle tariffavtalene vente på lønnsopprykk. Nå er ventinga over.

Fagforbundets forhandlingsleder i det sentrale tariffoppgjøret i Spekter-området Odd Haldgeir Larsen (fra venstre), leder i forhandlingsavdelingen Kai Nygård, Nora Hagen, Hanne Kolby, Jacqueline Hopkinson og Gerd Øyahals.

Status i Spekter-oppgjørene: enighet, brudd og kommende oppgjør

Flere av lønnsoppgjørene med forhandlingsmotpart Spekter har vært på uravstemning og er godkjent av medlemmene. Andre er ute på uravstemning denne uka, mens noen oppgjør gjenstår. Fagforbundet oppfordrer til å stemme JA i uravstemningen.

Fagforbundets forhandlingsdelegasjon.

Enighet i hovedoppgjøret på Den Norske Opera og Ballett

Etter svært lange og krevende forhandlinger har partene på Operaen kommet til enighet i årets oppgjør. Det er blant annet enighet om et generelt kronetillegg til alle på kr 27 086 med virkning fra 1. april.

Fagforbundets forhandlingsdelegasjon.

Brudd i hovedoppgjøret for teatrene

Etter en lang dag, kveld og natt ble det brudd i forhandlingene om hovedoppgjøret for de 20 teatrene som er en del av Teaterovernskomsten. Lønnsoppgjøret går nå videre til mekling.

Posten og Bring

Husk å stemme ja eller nei til lønnsoppgjøret i uravstemningen

Tariffavtalen din er ferdigforhandlet, og nå kan du godkjenne eller forkaste avtalen. Det gjøres gjennom en uravstemning, som kommer på SMS mandag 10.juni. Fristen for å stemme er fredag 21. juni kl 24.00.

Lønnsoppgjøret i Spekter: Husk å stemme!

Flere Spekter-avtaler er nå ferdig forhandlet og sendes i disse dager ut på uravstemning. Fagforbundet oppfordrer alle medlemmer til å bruke stemmeretten, og vi anbefaler å stemme JA til resultatet.

I mål med årets hovedoppgjør for Norlandia-barnehagene og Kidsa Barnehager AS.

Resultat i lønnsoppgjøret for Norlandia-barnehagene

5. juni kom partene til enighet i lønnsoppgjøret for ansatte i Norlandia-barnehager. Alle ansatte er sikret et kronetillegg på minimum 20 250 kroner.

Ny avtale for Posten Bring Bildrift AS er kommet i havn. Til venstre Gunnar Røen, leder Posten Bring Bildrift AS sammen med selskapstillitsvalgt Odd Arne Hartvigsen.

Enighet i Posten Bring Bildrift AS

Partene kom til enighet etter forhandlinger med bistand fra sentrale parter i løpet av mai.

Lønnsoppgjøret for Spekter område 4 er i havn

Det er forhandlet ferdig for virksomhetene AtB, Ruter, Brakar og Norsk Helsenett. Oppgjøret, som omtales som Spekter område 4, sendes nå ut til medlemmene på uravstemning, med frist 12. juni.

Forhandlingsleder for Fagforbundet, Helene Skeibrok, og forhandlingsleder for Spekter, Bjørn Skrattegård.

Lønnsoppgjøret for sykehusene i havn

Fagforbundet og Spekter kom i natt i mål med det sentrale oppgjøret for sykehusene. Det gis et generelt tillegg til ansatte på minimum 22 000 kroner.

Forhandlingene mellom arbeidsgiverorganisasjonen Spekter og Fagforbundet er i gang i Spekters lokaler på Majorstua.

Start i lønnsforhandlingene på sykehusene

Onsdag 15. mai, startet forhandlingene i den såkalte A2-delen i Spekter helse. Det handler om lønn.

Forhandlingsutvalget til Fagforbundet Teater og Scene.

Forhandlingene i Teateroverenskomsten fortsetter

Partene i Teateroverenskomsten har etter en lang dag og kveld med forhandlinger blitt enige om å ta pause i forhandlingene, og fortsette på et senere tidspunkt.

Brudd i forhandlingene Posten Bring Bildrift

Torsdag 2. mai kl 10 ble kravene levert. Rundt midnatt brøt Fagforbundet forhandlingene.

Nora Hagen i Fagforbundets forhandlingsavdelingen (til venstre) og Helene Skeibrok, nestleder i Fagforbundet.

I mål med sosiale bestemmelser i sykehusene

Fagforbundet og Spekter helse er enige om å videreføre avtalen om sosiale bestemmelser. Det nedsettes partssammensatte grupper som arbeider videre med tema som ammefri og yrkesskade.

Geir Inge Kirkestuen, daglig leder i Bring Før7 og Cathrine Ertsås, nestleder i Fagforbundet Post og finans, signerer avtalen.

Enighet om lønnsoppgjøret for ansatte i Bring Før7

Fagforbundet Post og finans har framforhandla et godt resultat i årets hovedoppgjør.

ENIGE: Andreas Huuse Vaagen, selskapstillitsvalgt og Kristoffer Gromsrud, daglig leder i Bring Courier & Express.

Enighet i lønnsoppgjøret for ansatte i Bring Courier & Express

Lasse Kristiansen - forhandlingsleder, Trude Buschmann - plasstillitsvalgt, Merethe Brodersen - HTV Unilabs Norge AS og Kathrine Forsdahl - beregner.

Enighet i oppgjøret for Unilabs Norge AS

Forhandlingene ble gjennomført 24. april.

Fagforbundet Post og finans leverte sitt første krav 24. april.

Enighet i lønnsoppgjøret i Posten Bring AS

Fagforbundet har blitt enig med Posten Bring AS om hovedoppgjøret 2024. Resultatet er i tråd med frontfagets ramme, og har en lavlønnsprofil.

ENIGE: Rebekka Sophie Torp, selskapstillitsvalgt i Bring Home Delivery og Mikael Albertsson, daglig leder.

Godt oppgjør for ansatte i Bring Home Delivery

Partene i lønnsoppgjøret for Bring Home Delivery er enige om hovedoppgjøret 2024.