Seier for Buf-ansatte i arbeidsretten

Fagforbundet vant flyttesaken på vegne av sine medlemmer i Bufetat. Det blir ingen tvangsflytting av barnevernsansatte til Tønsberg. Det fastslo arbeidsretten torsdag 26. juni.

27.06.2014 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 27.06.2014

Saken handler om at Mari Trommald, direktør i Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet (Bufdir), i fjor høst bestemte seg for å flytte alle administrative stillinger til hovedkontoret i Tønsberg. Flyttinga skulle omfatte ansatte som på lønn, regnskap, dokumentforvaltning, IT og personal. Ansatte som i dag er spredt på 270 steder i hele landet.

Til arbeidsretten

Fagforbundet tok saken til arbeidsretten, hvor de ba retten gjøre vedtaket om flytting ugyldig.  Til Aftenposten kaller forbundsadvokat Kjetil Edvardsen dette en betydelig seier og sier at dommen er«naturlig og riktig».

Dommen er endelig.

Stevner Bufetat for retten