Argument får oppdrag med rekrutteringskampanje

Vi trenger flere helsefagarbeidere for å møte utfordringene de kommunale omsorgtjenestene står overfor. Helsedirektoratet skal gjennomføre en rekrutteringskampanje for å synliggjøre mulighetene innenfor dette yrket for de som skal velge utdanning.

28.11.2008 av Hermann Albert
Sist oppdatert: 28.11.2008

Kommunikasjonsbyrået Argument trakk det lengste strået i hard konkurranse med andre kommunikasjonsbyråer, og fikk oppdraget med å gjennomføre rekrutteringskampanjen de neste to årene.

Argument er et kommunikasjonsbyrå etablert i 2000 med omfattende erfaring fra offentlige holdnings- og informasjonskampanjer. De vil gjennomføre rekrutteringskampanjen i samarbeid med reklamebyrået TBWA. Kristina Jullum Hagen vil være Arguments prosjektkoordinator.

Med søknadsfrist allerede 1. mars for videregående opplæring er det behov for å komme raskt i gang. Internett vil være en prioritert kanal i kampanjen. Argument skal videreutvikle direktoratets informasjonsportal www.helseogsosialfag.no, koble på en kampanjeweb og vurdere bruk av sosial web. En mediekampanje skal gjennomføres med elementer som bannerannonsering på internett og omtale i lokale og riksdekkende media. Trykt materiell skal også utvikles. Det gjelder nyhetsbrev, brosjyrer, plakater og eget materiell til messer. Kampanjen skal bli godt synlig, og det hele dras i gang med et større kick-off arrangement i midten av januar.

For å lykkes med kampanjen vil direktoratet trenge støtte fra andre. En viktig medspiller vil være Aksjon Helsefagarbeider, som gjennom flere år har gitt viktige bidrag til rekrutteringsarbeidet. Helsedirektoratets rekrutteringskampanje vil supplere den direkte kommunikasjonen med unge som Aksjon Helsefagarbeider benytter gjennom sine omreisende rekrutteringspatruljer.

Vi viser også til Fagforbundets egen web-side helsefagarbeider.org