Medlemskap i Fagforbundet for deg som går på hudpleieskole

På husketur i barnehagen

På husketur i barnehagen (Foto: Trond Isaksen)

NKHF i Fagforbundet var på besøk hos Borg videregående skole i Sarpsborg. Der møtte vi engasjerte lærere og elever som er veldig opptatt av faget hudpleie.

09.06.2017 av NKHF i Fagforbundet
Sist oppdatert: 21.10.2019

På Borg videregående skole er alle også svært fornøyd med at hudpleieutdanninga fortsetter å være innen helsefag i skolen.

Elevene fikk informasjon om medlemskap i Fagforbundet mens de går på skole, og at alle som består eksamen vil som medlemmer motta diplomet vårt for NKHF-godkjent hudterapeut i Norge.

NKHF i Fagforbundet ønsker alle lykke til med eksamen denne uka, og lykke til med arbeidslivet til alle nyutdannede i hudpleieyrket.

Det er veldig positivt at flere arbeidsgivere kontakter NKHF i Fagforbundet for å vite om søkere er medlemmer hos oss. Arbeidsgivere vil ofte forsikre seg om at søkere har en god hudpleieutdannelse som kvalifiserer for hudpleieyrket. Dette er særdeles viktig i en tid der som hvem som helst kan utgi seg for å være hudpleier da hudpleieyrket ikke er autorisert med en beskyttet tittel.

I disse dager er det mange som vurderer hvilken skole de skal velge for å kunne jobbe med hudpleie, og vi bidrar gjerne med informasjon og veiledning om skolevalg. Det er bare å kontakte oss på nkhf@fagforbundet.no uansett hva du lurer på om hudpleiebransjen. Vi er her for deg!

Fakta:

Alle som utdanner seg til hudpleieyrket ved offentlige eller private skoler, kan melde seg inn i Fagforbundet. Du bil bli invitert til aktiviteter organisert av Fagforbundet Ung Medlemskapet er gratis for alle under 18 år, og er du over 18 år kan du registrere deg som student, og da koster medlemskapet 250,- kroner per semester. Les mer om medlemskap.