Varmeprisen

Varmeprisen kan deles ut en gang i de årene det avholdes ordinær Landskonferanse i Yrkesseksjon helse og sosial, Fagforbundet. Prisen deles ut til en person/organisasjon/arbeidsplass som har utmerket seg, på en uegennyttig måte og med spesiell omtanke og medmenneskelighet, ved å skape varme og omsorg i helse- og/eller sosialsektoren.

Kriterier for utdeling av Varmeprisen kan for eksempel være spesielle tiltak på arbeidsplasser, som har ført til positive resultater, tiltak som for eksempel har skapt gode samarbeidsforhold på tvers av yrkesgruppene og godt arbeidsmiljø. Tiltak som har bidratt spesielt til å skape trivsel for pasienter/brukere er et annet eksempel. Utradisjonelle metoder for å oppnå resultater kan også være med i vurderingen.

Vinnere

Kriterier

Det er vanskelig, og sikkert også uriktig, å lage faste regler for utdeling av Varmeprisen. Som nevnt over er det mange tiltak som kan ligge til grunn for at man mottar prisen. Det viktige er at man har  utmerket seg, på en uegennyttig måte og med spesiell omtanke og medmenneskelighet, ved å skape varme og omsorg i helse- og/eller sosialsektoren, Det vil alltid være en skjønnsmessig vurdering, men det vil være viktig å legge til grunn at Varmeprisen skal «henge høyt», og at det skal oppleves som attraktivt å få tildelt prisen.

Se alle sakene