Søkeresultater

Søk etter innhold og arrangementer

error

Hvor mange?

E-læring

Informasjon om e-læringsprogrammer innen helse og sosial.

Storefjell-konferansen 2025

Pensjon

Temaside om pensjon med oppbyggingen av ulike pensjonsordninger, spørsmål og svar om pensjon, med mer.

Heltid

Titusener av arbeidstakere jobber ufrivillig deltid. Hvilken konsekvens får deltidsarbeidet for deg? Les om heltid på Fagforbundet.no

Yrkesseksjon samferdsel og teknisk

Informasjon om seksjonens arbeidsområde og hovedlinjer for arbeidet. Oversikt over styret og administrasjonen i yrkesseksjonen.

Administrasjon

Informasjon om Fagforbundets administrasjon.

Organisasjonsavdelingen

Oversikt over arbeidsområder, samt kontaktinformasjon.

Kontakt servicesenteret

Yrker

Skole

Fagforbundet ivaretar dine rettigheter som ansatt ungdoms- og videregående skole når det kommer til lønn, arbeidsforhold og faglig utvikling. Sammen er vi sterke - bli med i dag!

erfaringskonsulenter

Yrkesside for erfaringskonsulenter. Her finner du informasjon om Fagforbundets yrkesfaglige og yrkespolitiske arbeid på området.

Elevmedlem

Informasjonsside for deg som er elevmedlem.

TeoLOgene

Fagforbundet ivaretar dine rettigheter som teolog eller prest. Sammen er vi sterke - bli med i dag!

Selvstendig næringsdrivende og frilansere

Fagforbundet ivaretar dine rettigheter som frilanser og selvstendig næringsdrivende når det kommer til lønn, arbeidsforhold og politikk. Sammen er vi sterke - bli med i dag!

SFO

Fagforbundet ivaretar dine rettigheter som ansatt i SFO og AKS når det kommer til lønn, arbeidsforhold og faglig utvikling. Sammen er vi sterke - bli med i dag!

Barne- og ungdomsarbeider

Fagforbundet ivaretar dine rettigheter som barne- og ungdomsarbeider når det kommer til lønn, arbeidsforhold og faglig utvikling. Sammen er vi sterke - bli med i dag!

Kirke og gravferd

Fagforbundet ivaretar dine rettigheter som ansatt innenfor kirke- og gravferd når det kommer til lønn, arbeidsforhold og faglig utvikling. Sammen er vi sterke - bli med i dag!

Jordmor

Yrkesside for jordmor. Her finner du informasjon om Fagforbundets yrkesfaglige og yrkespolitiske arbeid på området. Informasjon om utdanning og kompetanseheving, kurs og konferanser og nyheter.

Tredje dypdykk i kunstig intelligens

Vi følger NRK sin serie Abels tårn: "En serie for deg som liker å nerde på de store spørsmålene innen vitenskap." I tredje episode av Den store serien om KI, snakkes det om å få maskiner til å lære å se. Kan maskiner lære av menneskehjernen? Lyttetid er 1t 1 min.

02.09.2024

Fagforbundet vil ikke at EØS skal gripe mer inn i offentlig sektor

Fagforbundet mener det er viktig å bruke handlingsrommet i EØS-avtalen og at avtalen ikke skal gripe mer inn i offentlig sektor og norsk arbeidsliv enn strengt nødvendig.

01.09.2024

Fylkesbesøk til Nordland

Yrkesseksjonsstyret Kirke, kultur og oppvekst var fra 27. august til 29 august på fylkesbesøk til Nordland og Bodø.

29.08.2024

Kraftig økning av minstelønn for ansatte på dyreklinikker

Fagforbundet og NHO Mat og Drikke ble enige på overtid om ny lønn for dyrepleiere og klinikkassistenter.

29.08.2024

– Kommersielle bør fases ut av velferden

Mette Nord er positiv til konklusjonene fra utvalget som har vurdert kommersielle aktører i velferdstjenestene. – Problemet er ikke at det er for få selskaper i velferdstjenestene, men mangel på fagfolk, sier lederen i Fagforbundet.

29.08.2024

Ny mulighet for dypdykk i kunstig intelligens (KI)

Forrige uke la vi ut første episode av "Den store serien om KI" fra NRK sin serie Abels tårn: "En serie for deg som liker å nerde på de små og store spørsmålene innen vitenskap. I episode to får vi høre om bruk av KI i Ukraina-krigen, hvordan KI vil endre framtidens kriger og litt om Alan Turings Imitation Game. Lyttetid er 58.42 minutter.

Ep. 14: Slik er livet som ansatt i skolen: Trusler og slag er dagligdags

Åtte av ti ansatte i oppvekstsektoren har opplevd vold eller trusler i arbeidshverdagen, ifølge Fagforbundets egen medlemsundersøkelse. Hvordan er det å ha en jobb der slag, spark og biting er dagligdags?

28.08.2024

SFO-barn får mindre kvalitetstid med voksne

Under et besøk til Gamlegrendåsen skole i forrige uke hadde Fagforbundets medlemmer, rektor og SFO-leder en tydelig beskjed: Vi må se hele barnet, hele dagen. Skolehverdagen er mer enn kun undervisning og lekser, og om vi framover i større grad skal kunne gi barna våre mer trygghet og et bedre utgangspunkt for å lære og utvikle seg så må vi inkludere SFO bedre.

28.08.2024

Det er bare sammen vi lykkes med framtidens helsetjenester

– Bedre oppgavedeling kommer også alle til gode, ikke bare de som får nye oppgaver, men hele personellgruppa, som kan få en mer levelig arbeidsbelastning ved at de kan dele på oppgavene i større grad, skriver Fagforbundets Iren Luther i Dagens Medisin.

28.08.2024

Fagforbundet vil ha mer kompetanse og flere ansatte i barnehagen

Da barnehageregninga for august kom i nettbanken til småbarnsforeldre, var den minst 1 000 kroner billigere. Fagforbundet er glad for at Arbeiderparti- og Senterpartiregjeringa bedrer småbarnsfamiliers økonomi, og det ser ut til at befolkninga er enig.

27.08.2024

Personer

Atle Holberg Frey

Bjørn Kjersem