Styrevalg DNB

De ansatte har tre representanter i DNB-styret. Tradisjonelt har Finansforbundet hatt alle plassene. I år stiller Tekna, Econa, NITO og Fagforbundet som et alternativ.

Hvis vi får en representant i styret vil vi jobbe for at DNB er en trygg, attraktiv og forutsigbar arbeidsgiver som verdsetter mangfold og de ansattes kompetanse. Vi ønsker at DNB setter klima høyt på dagsorden, og er en sterk og innovativ teknologibedrift.

Listen vår består av dyktige økonomer og teknologer fra Tekna, Econa, NITO og Fagforbundet.

Vi er opptatt av:

• Videreutvikle, ivareta og beholde eksisterende kompetanse
• Utvikle sterke fagmiljøer med fokus på trivsel
• At det kun omorganiseres når det det foreligger sterke behov,
og at det gjøres rettferdig, forutsigbart og hensynsfullt
• At DNB i størst mulig grad insourcer og bruker egne ansatte
• Mangfold og likebehandling når det gjelder
blant annet kjønn, alder og etnisitet
• At DNB er ledende både på innovasjon og bærekraft

Valget gjennomføres 5.– 6. april.

Bruk stemmeretten for å bestemme utviklingen på din arbeidsplass!

Kandidater

Jannicke Skaanes

Forening: Fagforbundet
Område i DNB: Hovedtillitsvalgt, People Governance

Jeg er særlig opptatt av bærekraftig personalutvikling g ansvarlig ledelse. Som tillitsvalgt jobber jeg aktivt for rettferdighet, like muligheter for alle og mangfold. Jeg vil bidra til at en grønn strategi integreres i utvikling og tjenester i banken.

Jeg kommer fra Tønsberg, men har bodd i Oslo siden jeg startet i Nordea i 2001, og senere BNP Paribas. Jeg har en Mastergrad i Strategi og Finans fra BI, med fordypning i asiatisk politisk økonomi fra Kansai Gaidai, Osaka. Ugift, 4 barn.

Haakon Christopher Sandven

Forening: Econa
Område i DNB: PM Digital C&I Innovation & Improvements

Jeg er opptatt av at DNB er en trygg, attraktiv og forutsigbar arbeidsplass der de ansattes kompetanse verdsettes og styrkes. Jeg vil jobbe for at DNB fremstår som en ledende bedrift når det gjelder innovasjon, teknologi, mangfold og bærekraft.

Jeg er bosatt i Bærum og jobber i Bjørvika. Jeg er utdannet siviløkonom og Master of Management, og holder på med en dataingeniørutdannelse ved siden av jobb. Jeg er medlem av kommunestyret i Bærum og har flere styreverv, blant i annet Høyre og Oslofjorden friluftsråd.

Geir Jarle Ness

Forening: Tekna
Område i DNB: PM Digital Banking Tech DevOps 1

Jeg ønsker at DNB skal innse at den beste og mest lønnsomme form for rekruttering er å legge til rette for å beholde, benytte og utvikle den kompetansen og de ressursene som allerede finnes i banken. Det vil alle, både banken, eierne og vi ansatte tjene på i lengden.

Jeg bor i Bergen og har vært ansatt i banken siden 1997.  Jeg er dataingeniør fra BIH, senere Cand. scient. og Ph.d  fra UIB,  innen kodeteori og kryptografi. Jeg har jobbet i DNBs nettbankmiljø i nesten alle disse årene, og jobber i dag i PM Digital Banking Tech, med e-plattform og nettbankrelaterte oppgaver.

Tormod Heldal

Forening: Nito
Område i DNB: T&S POB Core Payments & Settlement EM

Jeg er opptatt at DNB skal være en attraktiv arbeidsgiver som kan gjøre at vi sikrer oss de beste teknologene og gode fagmiljø. Det vil hjelpe DNB med å nå sine mål med å sikre stabil drift og at vi ligger i forkant.

Jeg er fra Fana, like ved Bergen, og arbeidsted ved DNB i Solheimsviken. Jeg har teknisk bakgrunn fra Sjøforsvaret, og har bred erfaring fra it drift og driftstøtte. Gift og 2 voksne barn.

Helle Christoffersen

Forening: Econa
Område i DNB: PM MDS DNB Creative MGMT

Jeg ønsker å være en synlig aktør i DNB. Det gjelder spesielt i de tilfeller der våre medlemmer blir berørt av omorganisering. Jeg vil også jobbe for å styrke kompetansen til egne ansatte og for konkurransedyktig, individuelt fastsatt lønn.

Jeg er født og vokst opp i Oslo og bor i dag i Holmenkollen og jobber i Bjørvika. Jeg er utdannet siviløkonom fra USA med Master of Science fra London School of Economics (LSE).

Roy Olsen-Nauen

Forening: Fagforbundet
Område i DNB: People Core Recruit Management

Roy Olsen-Nauen

Min kompetanse inn i styret vil være min brede erfaring i de ulike avdelinger. Jeg har stor innsikt i hva som rører seg internt i konsernet.

Jeg har vært ansatt i banken siden 2000. Har vært i mange avdelinger i disse årene, kan nevne DNB-Direkte, mange filialer, økonomisk kriminalitet og HR. Dette gjør at jeg har god innsikt i DNBs ulike forretningsområder.

Foreninger

Her kan du lese mer om foreninger med tariffavtale i DNB:

Econa-logo    Nito-logo