Oppgjør i havn i Sykehuspartner HF

Fra venstre: Roar Kristiansen foretakstillitsvalgt i Sykehuspartner HF, Nina Cathrine Damsleth forhandlingsleder og Sidsel Strand fra Fagforbundet Oslo. (Foto: Fagforbundet Oslo)

Partene ble enige 22. mai.

29.05.2024 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 07.06.2024

Det ble holdt forhandlingsmøte mellom Sykehuspartner HF og Fagforbundet om overenskomstens B-del med lønnsjusteringer den 22. mai. Til stede fra Fagforbundet var Roar Kristiansen foretakstillitsvalgt Sykehuspartner HF, Nina Cathrine Damsleth forhandlingsleder og Sidsel Strand fra Fagforbundet Oslo.

- Vi er godt fornøyde med resultatet. Vi fikk til en et minimumstillegg på 32.000 kroner. Det gjør at de som tjener minst får mer i forhold til lønna, enn hvis alle hadde fått samme prosent. Ellers får medlemmene et prosenttillegg på 5,2 %, sier Roar Kristiansen, foretakstillitsvalgt i Sykehuspartner HF og medlem i Fagforbundet Sykehus og Helse Oslo.

Generelt tillegg til alle

Det gis et generelt tillegg til alle ansatte med 5,2 %, minimum 32.000 kroner. Tilleggene gis med virkningstidspunkt fra 1. januar 2024. Deltidsansatte gis en forholdsmessig del av dette.