Sommerhilsen

Eng av prestekrager med skriften Ønsker dere alle en GOD SOMMER

Eng av prestekrager med skriften Ønsker dere alle en GOD SOMMER (Foto: Google)

Ønsker alle våre medlemmer en riktig god sommer🌞

25.06.2024
Sist oppdatert: 25.06.2024

Varme og sol har det vært litt lite av siste uka, men med den våren vi har hatt må vi vel akseptere slike dager også🌦

Nå pågår en stor endring i kommunen som påvirker mange av våre medlemmer, vi i Fagforbundet er opptatt av at denne prosessen skal være etter lov og avtaleverk. Alle medlemmer skal føle at vi er der sammen med de i slike prosesser hvis de ønsker det.

Det er utfordrende for alle ansatte når arbeidsmiljøet påvirkes, kollegaer omplasseres til andre enheter og noen risikerer oppsigelser. De som er igjen på arbeidsplasser må tilpasse seg ny hverdag der tjenestene må bli litt dårligere for å få arbeidshverdagen til å gå rundt.

Vi håper vi kan få det bedre etter hvert, slik at utvikling og gode tjenester blir tema i stedet for sparing, men akkurat nå virker det langt fram i tid.

Vi er heldige vi som har en jobb å gå til, og de fleste setter pris på jobben de har og trives med den. Det er viktig for oss å føle at vi kan bidra i samfunnet, men det er også viktig å ha trygge rammer hvis vi en dag opplever at vi ikke klarer å gå på jobb, eller i verste fall, ikke har en jobb å gå til.

Disse rettighetene kom ikke av seg selv, men av fagbevegelsen som har kjempet for at vi skal få lønn selv om vi blir syke eller mister jobben vår. Det er også fagbevegelsen som har kjempet fram ferie med lønn for alle arbeidstakere. Dette er goder vi i disse dager setter ekstra stor pris på.

Vi ønsker alle våre medlemmer en god ferie, slik at dere får ladet batteriene og klar for en ny høst og vinter.

Helt praktisk så blir kontoret helt stengt i ukene 28 og 29. Aud Janne er tilstede uke 30 og 31, mens Audgunn er tilbake i uke 32. Ønsker du å kontakte oss når vi har ferie, send da epost eller sms så svarer vi når vi har anledning.

Vil med dette ønsker alle en riktig fin sommer🌞

Sommerhilsen fra

Fagforbundet Indre Fosen