Søkeresultater

Søk etter innhold og arrangementer

Omstilling

Informasjon om arbeidet med omstilling, blant annet filmer og rapporter

NKS helsehus Akershus

Informasjon om avtaler som gjelder for virksomheten.

Rehabiliteringssenteret AiR

Informasjon om avtaler som gjelder for virksomheten.

Spekter helse - sykehus

Her finner du blant annet avtalen for spesialisthelsetjenesten (avtaleområde 10), minstelønnstabell og informasjon om tariffoppgjøret.

Tannhelsesekretærer

Her finner du informasjon om lønnsoppgjøret, minstelønnstabell, samt avtaler om lønn og rettigheter for området.

Bring Courier & Express

Bring Før7

Den norske opera og ballett

Informasjon om lønnsoppgjøret og avtaler som gjelder for virksomheten.

Logo og profil

Streik

Hva er tariffstreik, hva er politisk streik, hva gjør jeg i en streikesituasjon, får jeg streikebidrag? Få svar på spørsmålene dine her

Yrker

Tolk

Fagforbundet ivaretar dine rettigheter som tolk i apotek når det kommer til lønn, arbeidsforhold og faglig utvikling. Sammen er vi sterke - bli med i dag!

Vernepleier

Fagforbundet ivaretar dine rettigheter som vernepleier når det kommer til lønn, arbeidsforhold og faglig utvikling. Sammen er vi sterke - bli med i dag!

Dokumentforvaltere og arkivarer

Fagforbundet ivaretar dine rettigheter som arkivarer og arkivansatte når det kommer til lønn arbeidsforhold og faglig utvikling. Sammen er vi sterke - bli med i dag!

Brann, forebygging og nødalarmering

Fagforbundet ivaretar dine rettigheter som ansatt innenfor brann, redning og forebygging. Sammen er vi sterke - bli med i dag!

Energiverk

Yrkesside fo ransatte i energiverk. Her finner du informasjon om Fagforbundets yrkesfaglige og yrkespolitiske arbeid på området, informasjon om utdanning og kompetanseheving, nyheter og yrkesbrosjyrer.

Barnehage

Fagforbundet ivaretar dine rettigheter som ansatt i barnehage når det kommer til lønn, arbeidsforhold og faglig utvikling. Sammen er vi sterke - bli med i dag!

Ungdomsarbeid

Fagforbundet ivaretar dine rettigheter som ungdomsarbeider når det kommer til lønn, arbeidsforhold og faglig utvikling. Sammen er vi sterke - bli med i dag!

Fagforbundet vil fjerne vektgrense for løyve i varebilbransjen

Fagforbundet er veldig glad for at regjeringen har begynt å rydde i en uryddig bransje, men mener den foreslåtte vektgrensa for løyvekrav må fjernes. Vektgrensa flytter bare useriøse aktører over i mindre biler.

12.09.2024

Nytt dypdykk i kunstig intelligens

Vi fortsetter med NRK sin serie Abels tårn, og hører på den fjerde episoden av "Den store serien om KI." Denne gangen snakkes det om hva det betyr for deg og meg at teknologien er på full fart inn i helsevesenet. Vi kan også høre om den autonome ubåten Hugin. Lyttetid er 1 time.

12.09.2024

Personlige assistenter i NHO streiker

Det er streik blant Fagforbundets medlemmer som jobber som brukerstyrte personlige assistenter i NHO-området. Meklingen natt til torsdag 12. september førte ikke fram og dermed er det streik fra arbeidstidens begynnelse torsdag morgen.

11.09.2024

Hvordan blir man verdens beste helsefagarbeider?

Nå (10. – 15. september) er yrkes-VM i full gang i Lyon. Men hvordan fungerer yrkeskonkurranser?

Ep. 15 Når ulykken skjer på jobb

Om du skader deg på jobb, skal du få yrkesskadeerstatning. Men er det sånn i praksis?

11.09.2024

Reddet jobben med studietilbud fra Fagforbundet

Det er mange fordeler ved å melde seg på Fagforbundets studietilbud. For Tone Hansen var det avgjørende for at hun beholdt jobben.

11.09.2024

Brenner for gode, likeverdige liv

– Der borte mellom trærne kan du se brygga vi bruker. Tine kan ligge der i timevis og fiske krabber. Det er en favorittaktivitet, forteller Beate Jensen. Hun har jobbet med Tine som brukerstyrt personlig assistent (BPA) i ni år, og er stolt over jobben sin.

10.09.2024

Nye arbeidsmiljøutfordringer i renovasjon og gjenvinning

Omstilling til sirkulærøkonomi stiller nye krav til miljøvennlig produksjon og ressursutnyttelse. Det fører til endringer i måten avfallet vårt håndteres. Hvordan påvirker dette arbeidsmiljøet i avfallsbransjen?

Innlegg om prioritering kirkelig økonomi Vårt Land 10.9.24 fra leder

Et varsko til Kirkemøte 2025 fra førstelinjen i kirken. Som HTV i rettssubjektet Dnk for Fagforbundet og leder i Fagforbundet teoLOgene som organiserer prester og teologer i Norge, møter jeg daglig rapporter fra medlemmer i hele landet, om den veldig krevende situasjonen, bla ift bemanning og arbeidstrøkk ute i førstelinjen. Situasjonen var allerede utfordrende flere steder, før ytterliggere kutt kom og der det de fleste steder blir implementert med bla nedtrekk i prestestillinger i bispedømmene, fom i høst. Jeg hører om flere som synes at strikken nå blir strukket for langt og er slitne i prestetjenesten.

Ny kunnskap om leselyst

International Board on Books for Young People (IBBY) er en internasjonal ideell organisasjon som arbeider for å spre kunnskap om barne- og ungdomslitteratur og for å gi tilgang til gode bøker til barn og unge uansett hvor du bor. Nylig arrangerte de en kongress i Trieste i Italia, der ny kunnskap om hvordan lesing virker på barns hjerneutvikling ble presentert.

09.09.2024

Personer

Alexander Dahl

Innlandet